Illovo Beach, Kwazulu Natal

1 maart 2011 - Durban, Zuid-Afrika

Gistermiddag na aankomst in het hotel lekker naar het strand gegaan dat echt op 250 meter van het hotel af ligt. We hebben heerlijk in de Indische oceaan gezeten en Isabelle heeft vooral lekker in het zand gespeeld. Het zand hier heeft een zwarte glinsterende bovenlaag van heel fijn zand. Dat zand zit echt overal. Nadat we naar het strand geweest zijn eerst even in bad om dat zwarte zand weg te spoelen. Alleen lukt dat niet helemaal. Isabelle haar mooie wit/oranje badpak is nu grauw (zwartig) met oranje.

Vanmorgen een lekker uitgebreid ontbijt gehad en daarna naar Crocworld gereden want Delano wilde toch zooooo graag krokodillen van heel dichtbij zien. Het was een ontzettend leuk park waar ze op gezette tijden de krokodillen voeren. Gelukkig waren we op tijd om dit evenement te mogen aanschouwen. Geweldig (zie de mooie foto's). Ze hadden ook de oudste krokodil in gevangschap in dit park van wel 111 jaar oud. Hij is ooit gevangen genomen omdat hij in 1903 dorpjes lastig viel en alle kinderen op at. Dat maakte nogal indruk op onze kinderen. Hij heeft nu een basin in dit park met wel 10 vrouwtjes. Dus echt slecht heeft hij het niet. Nadat we van alle krokodillen hebben genoten hebben we nog een rondje gemaakt door de slangengrot. Ik heb me over mijn fobie heen gezet en samen met de kinderen naar alle slangen gekeken (groene en zwarte mamba's, cobra's, pythons etc). Daarna nog een heerlijk ijsje gegeten en weer teruggereden naar ons hotel om de rest van de middag heerlijk op het strand te liggen.

We hebben tot nu toe erg getroffen met het weer. Alleen in Swaziland hebben we veel regen gehad. Alle andere dagen een keer een buitje maar na regen komt hier zeker zonneschijn. We genieten nog steeds volop van dit geweldig mooie land. Delano en Isabelle zijn wel een beetje uitgeput van alle spannende en nieuwe indrukken. Het is voor papa en mama soms moeilijk om geduld met ze te hebben. Af en toe moeten we ons gewoon even realiseren dat ze nog maar zo klein zijn en dat alles heeeeel veeeel indruk op ze maakt.

Morgen vliegen we naar Port Elizabeth waarna we doorrijden naar Addo Elephant Park. We moeten dus afscheid gaan nemen van onze BMW 320i automaat en afwachten wat voor een mooie Toyota we daar krijgen. Misschien hebben we twee keer mazzel en krijgen we weer een gratis upgrade.

In Addo Elephant park vieren we ook Sjesco zijn verjaardag op 3 maart. We hopen natuurlijk dat we daar weer een internet verbinding hebben zodat we jullie op de hoogte kunnen blijven houden. Geniet weer even van alle foto's die we vandaag op de site hebben geplaatst (ik geloof 32 stuks).

Groetjes van ons alle 4

1. Jo Heuberger:
    1 maart 2011
    Genieten nu al van de foto's. Kunnen niet wachten tot we ze in werkelijke grootte zien. Jullie tijd vliegt evengoed wel voorbij. Profiteer er zo veel mogelijk van. Veel liefs van ons.
  2. geertje atsma( juf Delano):
    2 maart 2011
    hallo allemaal,
    Delano wat lig jij lief te slapen samen met Isabella.
    We missen je nu echt wel hoor!Voor jullie nog heel veel genieten want voor je het weet is het afrikaanse avontuur voorbij.
    Lieve groeten van Geertje, en geniet volop van al het moois daar!
  3. Irene:
    Hieperdepiep hoera!
    Van harte gefeliciteerd met Sjesco's verjaardag.
    Maak er een mooie dag van, maar als ik de plaatsjes en verhaaltjes ziet gaat dat wel weer lukken.
    Globetrotters geniet er nog even van en tot gauw.
    groetjes Irene
  4. Carolien en Hans:
    3 maart 2011
    Lieve Sjes and fam, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Maak er een gezellige dag van met elkaar. Jullie foto's zijn heel mooi, geniet van de rest van jullie vakantie.
    Diike kus Hans en Carolien
  5. Johan,Margret,Eva en Milou:
    3 maart 2011
    Wat een fantastisch avontuur beleven jullie!
    En wat een prachtige foto's!
    Geniet van de reis, en Sjesco, een heel gezellige verjaardag.
    Deze verjaardag zal niet snel meer het zelfde zijn.

Groetjes van ons 4en