Woodall country lodge en Tsitsikamma

4 maart 2011 - Tsitsikamma National Park, Zuid-Afrika

Op 2 maart zijn we van Durban naar Port Elizabeth gevlogen. Na onze BMW 320i ingeleverd te hebben moesten we nog een paar uur wachten voordat we konden vliegen. In Port Elizabeth aangekomen stond een andere auto op ons te wachten. We waren erg benieuwd naar het type auto..... en we mogen weer niet klagen. Dit keer hebben we een Audi A4 1.8 turbo. Weer een gratis upgrade. In Durban hadden we gevraagd of ze Europcar in P.E. konden bellen om te horen of de auto stoeltjes dit keer wel aanwezig waren. Gelukkig had dit geholpen. Ze hadden de stoeltjes netjes klaar staan.

Daarna op pad naar Addo Elephant park en onze 5 sterren hotel Woodall country lodge. En wat een mooi hotel was dat. Wij hadden een gigantisch grote kamer met een tussen deur naar een aparte super grote kamer voor de kinderen. Beide kamers hadden een zeer grote badkamer met mooie douches, een bad en dubbele wastafels. En onze kamer had ook nog eens buiten douches en een prive zwembad. Elke avond werd een een 6 gangen diner geserveerd (die echt super lekker was) en konden we voor de kinderen apart eten bestellen die ze op elk tijdstip konden uitserveren. Een betere plaats om Sjesco zijn verjaardag te vieren konden wij niet  bedenken.

Op Sjesco zijn verjaardag was Delano in de ochtend helemaal niet lekker en nadat hij zijn ene hapje ontbijt weer had teruggegeven aan de obers (was trouwens ook weer een super lekker ontbijt) hebben we hem nog maar een uurtje op bed gelegd. Na dat uurtje was hij weer opgeknapt en zijn we alsnog naar het Addo Elephant park gereden. Daar hebben we echt heeeeel veeeel olifanten gezien van heel dichtbij. Verder nog zebra's, wrattenzwijnen, meerkatten (stokstaartjes) en nog veel meer. Het was echt een hele leuke tocht door dit natuurpark. Helaas begon Sjesco zich niet goed te voelen.

Eenmaal terug in het hotel was Sjesco heel erg misselijk en behoorlijk aan de diaree. Maar hij wilde toch nog mee met het eten van de kinderen. Ik had 's morgens al een verjaardagstaart besteld en die zou na het eten van de kinderen geserveerd worden. Helaas lukte dat niet en zou het pas na ons diner worden. Om 19.00 uur de kinderen op bed gelegd en wij weer terug naar het restaurant. Ik heb Sjesco niet vaak een glas waar alcohol in zit aan iemand anders zien geven maar helaas gebeurde dat wel. Ik kreeg zijn glas met bubbels omdat hij zich echt niet lekker voelde. Halverwege mijn diner (voor Sjes hadden we al alleen maar een salade besteld) werd Sjes steeds groener en is halverwege afgetaaid. Dus daar zat ik met een 6-gangen diner alleen aan tafel. Ik heb in ieder geval heerlijk gegeten, maar leuk was het natuurlijk niet.

Vanmorgen bij het ontbijt kwam het voltallige personeel Sjesco alsnog toezingen met de beloofde taart. Die hebben we in laten pakken zodat we daar later van konden genieten. Na afscheid genomen te hebben van dit super de luxe resort (helaas) zijn we gaan rijden richting Stormsrivier. Gelukkig ging het al ietsje beter met Sjes maar echt lekker was hij nog niet. Eenmaal in het hotel aangekomen was Sjes weer zover opgeknapt dat we de chocolade taart meester hebben gemaakt. En wat was die lekker. We hebben met zijn vieren in de taart zitten hakken. Wat een goddelijke taart en wat geweldig dat deze zelfs niet op de rekening van het hotel gepresenteerd werd.

Nu zitten we in een koloniaal hotel waar we de kamer weer met de kinderen delen. Morgen rijden we door naar kNYSNA. Helaas lukt het hiervandaan niet om de foto's op te loaden ondanks de computer die we tot onze beschikking hebben. Hopelijk lukt dat nog een dezer dagen. Wij gaan zo lekker een hapje eten en hopelijk ben ik dit keer niet de enige die eet.

Bedankt voor alle berichtjes voor Sjes zijn verjaardag. Dat vond hij ontzettend leuk.

Groetjes van ons alle vier.

ps. juf geertje: Delano mist al zijn vriendjes en vriendinnetjes ook wel hoor. Maar hij vindt het toch ook wel erg leuk om met papa en mama op reis te zijn. Ik ben benieuwd met wat voor verhalen hij allemaal aan komt. Vaak roept hij in de auto dat hij ......... op school gaat vertellen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jo Heuberger:
    4 maart 2011
    Blij met jullie bericht. Hadden al een tijdje niets gehoord. Wel de felicitaties per sms ontvangen? Geniet van jullie laatste week. Groet en kus van ons.
  2. Paulien:
    4 maart 2011
    Hadden felicitaties ontvangen. sjes hhad het voornemen wat te laten horen. Doordat hij niet lekker werd is dat er niet meer van gekomen.